Bez kategorii

Badanie: dlaczego japońskie pieluszki są tak popularne?

Tyrimas: kodėl japoniškos sauskelnės tokios populiarios?

Japonia jest jednym z najbogatszych i najbardziej rozwiniętych krajów na świecie, a także słynie z wyjątkowego podejścia do wychowania dzieci. Zachęca dzieci do ciekawości, bycia w pełni częścią społeczeństwa i odkrywania świata od najmłodszych lat. Tradycją jest również utrzymywanie bliskich relacji z matką: przez pierwsze kilka lat życia to ona opiekuje się dzieckiem każdego dnia, a nie rodzice czy dziadkowie. Istnieje również bardzo silna więź fizyczna i duchowa: matka nosi dziecko ze sobą wszędzie (w wózku lub nosidełku) i tuli je blisko siebie, aby zminimalizować stres.

Wartości te znajdują również odzwierciedlenie w japońskich produktach dla dzieci: powinny one zapewniać dziecku pełen komfort i pozwalać mu odkrywać otaczający je świat bez zakłóceń. Głównym celem naszego badania jest przedstawienie japońskich producentów pieluszek, ich produktów i całego rynku pieluszek.

W ostatnich latach ten japoński produkt stał się bardzo popularny na całym świecie ze względu na swoją wyjątkową jakość: wielu rodziców twierdzi, że japońskie pieluszki są znacznie trwalsze, wygodniejsze i przyjemniejsze w noszeniu niż podobne produkty wyprodukowane w Europie lub USA.

Innymi słowy, nie mylilibyśmy się mówiąc, że japońska jakość lub produkcja w Japonii to cechy, które zapewniają prestiż marki i wspaniałe wrażenia konsumenckie. Choć sami producenci pieluch tego nie podkreślają, japońskie marki cieszą się doskonałą reputacją wśród klientów, która opiera się na rekomendacjach rówieśników, osobistych doświadczeniach itp.

Główne cechy japońskich pieluszek, które czynią je wyjątkowymi na tym rynku to:

  • Według 2018. Według badań, aż 14,3% dzieci w wieku poniżej 4 lat mieszkających w USA cierpi na alergie skórne. Warto zauważyć, że pieluszki wyprodukowane w USA często nie mają właściwości antyalergicznych.
  • Japońscy producenci bardzo poważnie podchodzą do kwestii doboru rozmiaru pieluszek – są one tworzone z myślą o indywidualnych potrzebach dziecka. Ponieważ dzieci mają różne kształty i proporcje, projekty pieluszek są opracowywane tak, aby dostosować się do każdego kształtu ciała.
  • Chociaż nacisk kładziony jest na naturalność, nie zapomniano o zaawansowanej technologii. Japońscy producenci opracowują pieluszki, które są nawet opatentowane ze względu na ich unikalne systemy zapewniające nieprzepuszczalność płynów i doskonałą absorpcję wydalin.

Ze względu na te unikalne cechy, japońskie pieluszki dla dzieci kosztują nieco więcej niż konwencjonalne pieluszki i dlatego są skierowane do rodzin o wyższych dochodach (klasa średnia lub wyższa). Warto jednak zauważyć, że nawet w tej niszy ceny są zróżnicowane: można znaleźć produkty o umiarkowanej cenie (np. Mamy Poko) i produkty premium (np. Moony Natural).

Japonia zajmuje 5. miejsce pod względem rocznych przychodów generowanych na rynku pieluch, za Chinami, USA, Indiami i Brazylią.

Co ciekawe, japońskie pieluszki są niezwykle popularne w Chinach, stanowiąc aż 70% eksportu do tego kraju. Uważa się, że popyt na japońskie produkty jest napędzany przez społeczną politykę rodzinną, w której rodzice starają się zapewnić swojemu jedynemu dziecku najlepszą i najwyższą jakość. Również w Chinach rodzice nie zawsze ufają lokalnym producentom, których produkty nie są tej samej jakości, gdy są dystrybuowane w kraju. Ze względu na ich ogromną popularność, podróbki japońskich pieluszek są również powszechne w Chinach.

Japoński lider rynku, z niedawnymi ambicjami konkurowania ze znanymi na całym świecie markami, takimi jak P&G i Kimberly-Clark. Jeśli Unicharm odniesie sukces, stanie się jednym z TOP3 producentów pieluch na świecie. Unicharm to firma z branży produktów higienicznych założona w 1974 roku. Wkrótce stał się bardzo popularny w całym regionie azjatyckim. Wśród najpopularniejszych pieluszek produkowanych masowo, Unicharm produkuje Mamy Poko i Moony. W porównaniu z innymi regionami eksportowymi, marki te są najbardziej popularne w świecie zachodnim. Mamy Poko to pieluszki o umiarkowanej cenie, które są uważane za bardziej przystępne cenowo niż Moony. Może to być powód, dla którego są one popularne w krajach rozwijających się – na przykład były to pierwsze japońskie pieluszki na rynku indyjskim. Oprócz zwykłej linii wzorniczej, Mamy Poko jest również dostępna z postaciami Disneya .

Moony to marka pieluszek, która jest dalej podzielona na kilka segmentów (Regular, wykonane z materiałów organicznych i droższe Natural, wykonane z bawełny premium i naturalnych zapachów). Moony jest uważana za idealną pieluchę dla tych, którzy chcą uzyskać najlepszą równowagę między przepuszczalnością powietrza a wchłanianiem wydalin. Ponadto wszystkie pieluszki Moony mają warstwę Air Silky, która działa na dwa sposoby: zapewnia uczucie miękkości i chroni przed alergiami.

Firma została założona w 1887 roku. Pierwotnie producent różnych produktów kosmetycznych, Kao Corporation jest obecnie również znaną marką na rynku pieluch.

Wiśnie produkowane przez tę firmę są bardzo popularne w Japonii i pozostałej części Azji. W ostatnich latach popyt w Chinach gwałtownie wzrósł, odbierając Kao prowadzenie od P&G, które niegdyś było liderem rynku, kosztem popularności japońskich pieluszek.Japońskie pieluszki Merries są znane na rynku z doskonałej przepuszczalności powietrza i są wysoce zalecane dla dzieci z alergiami skórnymi (tylko 48% całkowitej objętości pieluszki ma kontakt ze skórą). Pieluchomajtki te są zaprojektowane tak, aby wszelkie wydzieliny trafiały do warstwy chłonnej i nie miały bezpośredniego kontaktu ze skórą. Marka jest również bardzo popularna wśród nabywców w Japonii, ale jest również dość popularna za granicą.

Firmazostała założona w 1873 r., a jej głównym produktem jest papier (serwetki, papier toaletowy itp.). Grupa jest również właścicielem Nepia, jednej z najbardziej znanych japońskich marek papieru toaletowego, ale jej pieluchy Whito i Genki! są równie popularne, oparte na ekskluzywnej kategorii potrójnie wentylowanej, która nie jest dostępna gdzie indziej. Produkt należy do kategorii pieluszek o umiarkowanej cenie, a jego docelowymi odbiorcami są aktywne i chętne do zabawy dzieci. Te cechy są odzwierciedlone w projekcie pieluszek: mają bardzo miękkie, ale mocne przylepce zapewniające wygodę ruchów, a symbolem marki jest tradycyjna postać z kreskówki Anpanpan i jego przyjaciel Melon Panna.

Podczas gdy japoński rynek lokalnych producentów jest silny i konkurencyjny, franczyzy zagranicznych marek również zyskują na popularności. Na przykład pieluszki Pampers dystrybuowane w Japonii (produkt amerykańskiej firmy P&G) są produkowane w tym kraju według zupełnie innych standardów niż na Zachodzie (tj. pieluszki produkowane w Japonii są przeznaczone wyłącznie na rynek japoński). Dzięki przewadze lekkich i oddychających pieluszek, japońska wersja Pampers jest znacznie cieńsza i bardziej elastyczna niż w świecie zachodnim.

Kiedy firma P&G weszła na rynek japoński około 1970 roku, początkowo sprzedawała zwykłe pieluszki Pampers . Jednak po pewnym czasie stały się one niepopularne właśnie ze względu na swoją ciężkość i niewygodę w porównaniu z lokalnymi produktami. Importowane pieluszki również kosztują znacznie więcej. Niska jakość i nieadekwatna cena doprowadziły do zmiany strategii produkcji, aby konkurować z japońskimi producentami. Wydaje się, że był to sukces – obecnie Pampers znajduje się wśród 5-6 najpopularniejszych marek pieluszek w Japonii.

Podczas gdy japońskie pieluszki pozostają niezwykle popularne i uwielbiane przez rodziców i dzieci na całym świecie, wzrost ich rynku obecnie nieznacznie spada (około -0,8% rocznie w latach 2016-2019). Jednym z możliwych powodów jest spadająca cena japońskich pieluszek. Przykładowo, od 2012 r. średnia cena jednostkowa japońskich pieluszek spadła aż o 9% (patrz tabela poniżej). Ponadto przewiduje się, że japoński rynek pieluch będzie rósł w najbliższej przyszłości, osiągając poziom -0,7% już w 2022 roku. Może to oznaczać, że zmiana cen pieluszek opłaci się w dłuższej perspektywie i pomoże rynkowi rosnąć jeszcze szybciej.

Podsumowanie:

Japońskie pieluszki to produkt premium, który jest niezwykle popularny i dostępny do masowej konsumpcji. Docelowi odbiorcy japońskich pieluszek mają do wyboru szeroką gamę marek, z których każda ma unikalne cechy. Dlatego pieluszki te są odpowiednie dla dzieci o różnych potrzebach, które nie mogą nosić zwykłych pieluszek produkowanych masowo: można je dostosować do alergii, niestandardowych kształtów ciała lub wyjątkowo ruchliwych dzieci.

Źródła:

  1. https://wow-j.com/en/Allguides/other/shopping/02007_en/
  2. https://sightseeandsushi.com/baby-diapers-in-japan-guide/
  3. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  4. https://www.nonwovens-industry.com/issues/2019-06/view_far-east-report/diaper-market-in-japan/
  5. https://www.statista.com/outlook/80050000/121/baby-diapers/japan
  6. http://itisapieceofcake2011.blogspot.com/2017/08/6-popular-japanese-baby-diaper-brands.html
  7. http://baabaa.ca/why-japanese-diapers/
  8. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  9. https://blog.euromonitor.com/unicharm-moves-west-japanese-nappiesdiapers-to-be-sold-in-latin-america/
  10. http://www.unicharm.co.jp/english/recruit/field/world/index.html
  11. https://www.kao.com/global/en/news/business-finance/2018/20180518-001/
  12. http://japan-product.com/ads/kao-corporation/
  13. https://www.reuters.com/article/us-kao-china-diapers/no-rash-moves-kao-aims-to-bolster-made-in-japan-cachet-in-china-diaper-market-idUSKCN1UR5XN
  14. https://www.nytimes.com/1993/10/03/business/viewpoints-don-t-sell-thick-diapers-in-tokyo.html
  15. https://www.philstar.com/lifestyle/health-and-family/2017/07/24/1721106/and-now-nappies-make-babies-and-mommies-really-happy
  16. https://www.takaski.com/japanese-nappies-six-most-popular-nappy-brands/
  17. https://bestlivingjapan.com/guide-baby-diapers-japan/?fbclid=IwAR1DpMrpuAp4N0iqmA2bZLxeD2q4ddHBKk2Yce-wEvchYih0API7S7-c-kY
  18. https://babebubble.com/diaper-brands-battle-who-would-stand-out-in-diaper-challenges-moony-v-s-goo-n-v-s-whito-v-s-merries/
  19. https://www.mamypoko.co.in/about-mamypoko
  20. http://genki-project.jp/pc/product/overseas.html
  21. https://www.statista.com/statistics/700351/skin-allergies-among-us-kids-by-age/
  22. https://www.goondiaper.com/pages/product-line-up
  23. https://www.delfi.lt/seima/idomu/vaiku-auklejimas-pagal-japonus-niekada-nekelia-balso-o-nepasitenkinima-parodo-zvilgsniu.d?id=79422887#/
  24. http://www.technologijos.lt/n/mokslas/zmogus_ir_medicina/S-72029/straipsnis/Kaip-vaikus-augina-japonai-Populiari-metodika-pagal-amziu-dvieju-skirtingu-tipu-darzeliai-grieztos-taisykles-nuo-6-m-ir-kaip-vaikams-atrenka-zaislus
  25. https://brightside.me/wonder-places/5-upbringing-rules-from-japanese-parents-we-want-to-adopt-663860/
  26. https://time.com/3959168/how-to-parent-like-the-japanese-do/
  27. https://savvytokyo.com/japanese-way-disciplining-children/
  28. https://cupofjo.com/2013/07/10-surprising-things-about-parenting-in-japan/
  29. https://sg.theasianparent.com/japanese-parenting-culture